- Mari posibilităţi de transmitere de noi conţinuturi
- Tratarea interdisciplinară a conţinuturilor
- Interactivitate intensă
- Implicarea elevilor în rezolvarea unor probleme complexe
- Permite simularea unor procese sau fenomene naturale
- Se oferă feed-back imediat – sunt oferite rezultatele şi progresele
imediat obţinute, semnalează erorile ivite, facilitează corectarea
greşelilor
- Este stimulată învăţarea şi este întreţinută motivarea
- Se oferă o altă perspectivă a individualizării instruirii; este
permisă adoptarea unui ritm propriu în instruire; apare o autonomie în
învăţare
- Dezvoltă perspicacitatea, atenţia, distributivitatea şi creativitatea
- Utilizarea eficientă a timpului în instruire şi rapiditate
- Implicarea activă a resurselor umane şi utilizarea metodelor active
Dezavantaje:
- Componenta hardware este foarte costisitoare
- Componenta software este şi ea costisitoare şi nu poate fi întotdeauna
testată înainte de achiziţionare
- Insuficienta instruire a resursei umane, fie profesori, fie elevi
- Programa şcolară este foarte strictă şi nu permite alocarea de timp
suficient instruirii asistate de calculator
- Comunicarea elevilor are de suferit: se pierde obişnuinţa
discuţiilor, capacitatea de a argumenta un subiect, se reduce
capacitatea de exprimare verbală
- Apare o izolare a elevului faţă de profesor şi colegii săi;
relaţiile sociale şi umane sunt diminuate
- Nu toţi elevii agreează o astfel de
instruire; dacă se au în vedere stilurile de învăţare, cei cu stil practic
preferă această metodă
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu