vineri, 27 martie 2015

Scrisoare scrisa catre mine... viitor cadru didactic in secolului XXI




Pentru tine, viitor cadru didactic       
 
Am inceput aceasta scrisoare de cateva zile bune...si pana ieri am reusit sa scriu doar titlul. Nici acum nu sunt convinsa daca acest titlu este demn de tine.
Vei reusi tu, sa fii un cadru didactic bun?  De fapt nu cred ca exista bun sau rau, dar mereu te lupti pentru perfectiune ca apoi sa iti dai seama ca nu esti pe delpin multumita.

Si vrei cu tot sufletul tau sa fii acolo, sa controlezi tot, sa actionezi perfect, sa te comporti conform cerintelor, sa respecti programa, sa multumesti directorul, inspectorul, parintii, colegii, dar tot exista ceva sau cineva, care sa te critice si pentru asta ai nevoie de multa rabdare si incredere in fortele proprii.

Stii, timpul se scurge foarte repede, iar tu nu poti sa ramai in urma, trebuie sa fii la zi cu toate cerintele si noile tehnologii, pentru ca noua generatie are o alta inclinatie decat ai avut-o tu la timpul tau. Nu e usor, dar nu este nici imposibil.

Astazi profesorul tau de la Metodologia cercetarii ti-a dat de gandit. Ce ai face daca s-ar scoate scrisul de mana din scoli? Cum mergi tu in fata clasei si le spui copiilor :’’Copii astazi invatam sa scriem. Scoateti tabletele, intrati pe tastatura si apasati pe primul buton. Felicitari! ati invatat sa scrieti litera A” … nu, nu merge asa. Sunt convinsa ca aceasta hotarare nu este asa din pura intamplare, nu a venit unul si a zis: “Oameni buni, eu zic sa nu mai scriem de mana ca nu mai am eu chef! ”. 
Probabil are un efect benefic si prefer sa ma limitez doar la atat deoarece nu m-am documentat indeajuns in aceasta privinta.

Cu alte cuvinte, draga mea, mai am doar cateva sa-ti spun. Sa fii un cadrul didactic in secolul XXI nu este nici usor, nici greu. Ai nevoie de multa incredere in tine, de curaj, rabdare si multa creativitate.
Cu drag ale tale ganduri



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu