luni, 1 iunie 2015

Learning how to learn [saptamana 1 ]

Jurnal reflexiv
1.png
Din primul video de pe platforma COURSERA : “Learning How to Learn: Powerful mental tools to help you master tough subjects” am aflat niste lucruri foarte interesante despre modul de functionare a creierului nostru.
In acest video ne sunt prezentate doua moduri de gandire fundamental diferite numite “Concentrat” si “Difuz” .Se pare ca este dovedit stiintific caci, cu cat cunoastem mai multe din lucrurile de baza ale functionarii creierului, cu atat mai mult putem invata mai usor si sa fim mai putin frustrati.
Voi incepe prin a vorbi despre concentrare.Cred ca majoritatea dintre noi am fost pusi sub un astfel de proces si cel mai bun exemplu, este atunci cand mama iti spunea mereu: “Concentreaza-te putin aici! ca nu mai iesi afara daca nu termini temele” si sigur ca incercai sa te concentrezi asupra temei pentru ca nu prea aveai alte variante. Atunci cand ne concentram, ne axam asupra unui singur lucru si aici revin la exempul de mai sus “temele pentru acasa”. Ai de rezolvat exercitiile la matematica si te concentrezi atat de mult incat nu iti mai seama de unde ai plecat, de ce nu ti-a iesit rezultatul corect si unde ai omis ceva ,nu trebuie sa te panichezi pentru ca aici intervine gandirea difuza, cea care te ajuta sa privesti in ansamblu si sa revii la asa zisa ”linie de plutire”.
Gandirea difuza este putin mai lejera ,as putea spune. Desi nu suntem asa familiarizati precum suntem cu procesul de concentrare, ne folosim de ea atunci cand ne asteptam mai putin. Adica : nu am reusit sa rezolv exercitiul la matenatica cu fractii, m-am concentrat, am incercat de nenumarate ori ,insa tot nu i-am dat de capat si fac o pauza. Ei bine in acea pauza s-ar putea sa iti dai seama ce anume ai omis (ai calculat fractiile fara a doua rasturnata? ei bine cred ca asta era problema) asa ca imediat ce acest gand ti-a trecut prin minte reiei exercitiul si observi ca totul a decurs bine pana la final.
Atunci cand intervine gandirea difuza poti privi in ansamblu, creierul parca este mult mai aerisit , iar lucrurile devin mai clare.Tot in acest video am mai invatat ca nu ne putem folosi de aceste doua moduri de gandire in acelasi timp, deoarece atunci cand gandesti intr-un anumit mod se pare celelat mod este limitat de primul mod si invers.

In viata de zi cu zi mi s-a intamplat adesea sa aman anumite lucruri, dar nu mi-am pus niciodata intrebarea “De ce am tendinta sa fac asta?”, se pare ca raspunsul l-am gasit in acest filmulet. Evit adesea sa fac lucruri care nu imi sunt pe plac sau nu am chef ,pur si simplu si de aceea aleg varianta cea mai simpla, aman pe alta data.
 Asadar,Barbara Oakley ne vrbeste despre tehnica Promodoro, ( o metoda de gestionare a timpului) aceasta tehnica  ne ajuta sa combatem amanarea si pentru a realiza acest lucru ne folosim de cativa pasi:
1.   alegera sarcinii pe care o avem de rezolvat;
2.   setarea cronometrului la 25 de minute;
3.   concentrarea asupra sarcinii si eliminarea factorilor distractori;
4.   premierea;
promodoro.png
In video Barbara ne mai vorbeste despre „Spaced repetition” care este o tehnica ce implica repetarea progresiva la inceput iar apoi din ce in ce mai rar.
Am aflat ca atunci cand citim o lectie inainte de a ne pune la somn, retinem mai bine ceea ce am invatat. Somnul ajuta creerul sa faca legaturi intre informatiile cele noi si cele vechi, iar pentru imbunatatirea memoriei trebuie sa facem miscare, exercitii fizice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu